دکتر عابد نقیبی: ارتباط‌ دادن داعش به اهل سنت جفای به اسلام است

ه گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا عابد نقیبی ظهر امروز در نشست تخصصی علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع کردستان با رئیس مرکز تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سنندج اظهار کرد: امروز متاسفانه داعشی‌ها که در برابر آموزه‌های اسلامی و سیره رسول الله(ص) قد علم کرده‌اند خود را منتصب به اهل سنت معرفی می‌کنند اما ما روحانیون اهل سنت شافعی مذهب کردستان هرگونه ارتباط داعش با اهل سنت را محکوم و رد می‌کنیم.

وی افزود: علما و بزرگان اهل سنت در نقاط مختلف دنیا هم در رسانه‌های مختلف بارها اعلام کرده‌اند که داعش و گروه‌های تکفیری هیچ ارتباطی با اهل سنت ندارند و دشمن اصلی مسلمانان محسوب می‌شوند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز خاطرنشان کرد: اگر داعش و گروه‌های تکفیری ادعای اهل سنت بودن می‌کنند چرا بسیاری از افرادی که آن‌ها به خاک و خون کشیده‌اند اهل سنت هستند و چرا آن‌ها تاکنون علیه رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی وارد جنگ نشده‌اند؟

ماموستا نقیبی افزود: این مهم نشان از یک واقعیت تلخ دارد و این واقعیت نیز جز مزدوری داعش و گروه‌های تکفیری برای صهیونیسم و استکبار جهانی چیز دیگری نیست.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی در بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: داعش و گروه‌های تکفیری دشمن اهل سنت هستند و در مقاطع مختلف نیز اقدام به ترور روحانیون و علمای بزرگ اهل سنت نموده‌اند که از جمله این بزرگواران می‌توان به شیخ رمضان‌البوطی در سوریه، ماموستا برهان عالی و ماموستا محمد شیخ‌الاسلام از روحانیون والامقام کردستان اشاره کرد.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز خاطرنشان کرد: امروز اهل سنت ایران افتخار می‌کند که رهبر و پرچمدار کشورشان آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است که در جهان اسلام به عنوان محور وحدت و خار چشم دشمنان اسلام به ایشان می‌نگرند.

انتهای پیام/79006/ج20


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : شنبه 1 آبان 1395برچسب:, | 8:8 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=